SEO is onmisbaar geworden de laatste paar jaar en voor iedereen is basiskennis zoekmachine optimalisatie interessant die een eigen website of webwinkel heeft. Hieronder vindt je 10 SEO-termen die in onze ogen onmisbaar zijn:
1. Ankertekst
Bij backlinks noemt men de woorden die een link kan bevatten ankerteksten. Wanneer deze overeenkomen met de belangrijkste zoekwoorden van de ontvangende pagina, dan zul je hoger in Google komen.
2. Backlink
Een backlink wordt ook wel een link of gewoon inlink genoemd. Als je een backlink hebt verwijst een andere website naar jouw website en dit is één van de belangrijkste voorwaarden voor een vindbare website. Google ziet nog steeds links als stemmen en hoe populairder een website is, hoe hoger de site in de zoekresultaten komt.
3. Duplicate content
Duplicate content verwijst vaak naar stukken tekst op één of meerdere websites die vrijwel vergelijkbaar zijn. Zoekmachines houden er niet van en geven dan ook voorkeur aan unieke content.
4. Keyword Density
Als je de keyword density van een pagina wilt controleren, moet je het aantal keren dat een zoekwoord gebruikt delen door het aantal woorden op de pagina. Jarenlang was dit een belangrijke SEO-factor, omdat er zo makkelijk mee te sjoemelen was. Echter zijn zoekmachines slimmer geworden en is dit steeds minder het geval.
5. Meta Tags
Metatags zijn woorden die je aan onder andere menu-items en pagina’s toevoegt om zoekmachines duidelijk te maken waar deze over gaan. Vroeger had dit zin, maar tegenwoordig doen Google, Yahoo en Bing er steeds minder mee.
5 SEO-termen die je moet kennen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten