Iedereen kent waarschijnlijk het gezegde „The money is in the list” wel en het hebben van een nieuwsbrief kan voor veel voordelen zorgen. Wanneer mensen zich voor jouw nieuwsbrief inschrijven, dan geven ze aan dat ze geïnteresseerd zijn in je webwinkel, producten, diensten of website.
Het kunnen dus potentiële klanten zijn en wellicht hebben ze alleen maar een extra zetje nodig om producten bij je te gaan kopen. Maar ook de tevreden klanten die al iets eerder besteld hebben kunnen in je emaillijst zitten. Wanneer je contact houdt met deze groepen kun je zeer gemakkelijk extra omzet realiseren. Maar hoe kun je ervoor zorgen dat er zoveel mogelijk mensen zich inschrijven voor jouw nieuwsbief?
Tip 1: Plaats een aanmeldformulier op je website
Het is verstandig om een aanmeldformulier op je website te plaatsen en plaats het vooral op een goed zichtbare plek. Je kunt het beste een aanmeldformulier bij voorkeur op je homepage plaatsen en dan vooral redelijk bovenaan de pagina.
Tip 2: Maak de voordelen van een nieuwsbrief duidelijk
Het is belangrijk voor de bezoekers dat ze direct duidelijk hebben waarom ze zich eigenlijk voor je nieuwsbrief moeten inschrijven. Wat zijn de voordelen voor de bezoeker om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief? Daarnaast is het ook verstandig om te laten weten hoe vaak je de nieuwsbrief verstuurt. Het is de duidelijkheid die de drempel verlaagt voor het aanmelden voor de nieuwsbrief.
Tip 3: Geef iets waardevols gratis weg
Het gratis weggeven van een waardevols iets of een gratis product is een zeer succesvolle en eenvoudige manier om meer nieuwsbrief inschrijvingen te verzamelen. En het gratis product kan echt van alles zijn. Zo kan het bijvoorbeeld een gratis training zijn in het bouwen van een website of juist een e-book over een onderwerp wat jouw doelgroep interesseert. In sommige gevallen kan het zelfs een fysiek product zijn zoals een gratis shakebeker als je eiwitpoeder verkoopt.
Tip 4: Plaats onder elk blogbericht een inschrijfformulier
Ben je een fanatieke blogger? Dan is het verstandig onder elk blog een inschrijfformulier voor je nieuwsbrief te plaatsen. Wanneer een bezoekers het artikel interessant of nuttig vond, dan zal de bezoeker eerder geneigd zijn om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief.
Tip 5: Pop-up
Pop-ups werken over het algemeen zeer goed om meer nieuwsbrief inschrijvingen te verzamelen. Maar zorg er wel voor dat een pop-up makkelijk weg te klikken is en dat de pop-up niet telkens weer opnieuw verschijnt, want dat zorgt alleen voor irritatie van je bezoekers.
Wanneer je de bovenstaande tips toepast zul je zeker je mailinglist zeker zien groeien. Maar daarnaast zul je vooral moeten gaan testen en testen. Probeer verschillende plekken per maand uit op je website en bekijk op welke plek je de meeste inschrijvingen ontvangt.
Tips voor meer nieuwsbrief inschrijvingen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten