maandag 2 juni 2014

Verspil je tijd niet aan meta keywords

Veel mensen vragen zich hoe ze ervoor kunnen zorgen dat hun website beter gevonden wordt in Google. Echter besteden nog steeds veel mensen veel aandacht aan meta-keywords en dat is erg zonde van de tijd, want Google doet eigenlijk niets meer met de meta-keywords.


Goede meta titles en meta descriptions zijn erg belangrijk voor CTR(Click Through Rate), maar meta keywords worden niet meer meegenomen in het bepalen van de rankings. Toch kun je in veel CMS-systemen nog steeds meta keywords invullen.


Vroeger waren de meta keywords nog wel belangrijk. Wat je eigenlijk toentertijd deed was het invullen van de zoektermen waar op je gevonden wilde worden. Hierop reageerde Google dan door je een mooie positie in de zoekresultaten te geven.


Echter kwam je ook hoog in de zoekresultaten terecht voor bepaalde zoekwoorden, ook wanneer je website niet eens relevant was voor deze zoekwoorden. En daar ging het dan op een gegeven moment ook mis, omdat er veel websites misbruik van gingen maken. De meta keyword tag werd helemaal volgepropt op keywords waar veel op gezocht werd.


Later in 2009 heeft Google besloten om de meta keywords niet meer mee te nemen bij de ranking van websites. Google wilt namelijk niet meer dat je zoekwoorden plaats in meta keywords, maar dat je waardevolle content schrijft voor de zoekwoorden waar je op wilt richten.


Hoe zit het met Bing?


Er gingen nog geruchten dat Bing nog wel iets met meta keywords deed en Duane Forrester van Bing heeft aangegeven dat de meta keywords nog wel een beetje gebruikt worden. Echter wordt het alleen gebruikt om te kijken of de website eigenaar de meta tag misbruikt. Wanneer je dus meta keywords invult, kan dat bij Bing (en Google) voor negatieve resultaten zorgen. Des te meer redenen dus om geen tijd meer te besteden aan het invoeren van de meta keywords.


Wel aandacht voor meta titles en meta descriptions


Je weet nu dat je geen aandacht moet besteden aan meta keywords, maar het is wel verstandig om aandacht te besteden aan meta titles en descriptions. Beide zijn nog steeds een rankingfactor en beïnvloeden ook positief de CTR in de zoekresultaten.



Verspil je tijd niet aan meta keywords

Geen opmerkingen:

Een reactie posten