donderdag 28 mei 2015

5 onmisbare SEO tips voor 2015





Zoekmachine optimalisatie is de afgelopen jaren enorm veranderd en niet alleen door nieuwe regels van Google. Hieronder zetten wij de belangrijkste SEO-tips voor 2015 op een rij gezet:


1. Optimaliseer je pagina voor slechts één trefwoord of onderwerp


Zoveel mogelijk zoekwoorden in een webpagina proppen en denken dat je hierdoor sneller gevonden wordt is niet meer van deze tijd. Zo kan je website zich wel onderscheiden door de nadruk op één onderwerp te leggen. Maak gebruik van synoniemen en verwerf de zoekwoorden in de paginatitel, header en uiteraard door de tekst zelf.


2. Vat trefwoorden niet te letterlijk op


Google besloot in 2014 dat hun advertentiedienst AdWords niet meer zou kijken naar specifieke trefwoorden, maar eerder naar de samenhang. Een term als ‘inbound marketing tactics’ (meervoud) verschilt derhalve niet van ‘inbound marketing tactic’ (enkelvoud). Zelfs de spelling hoeft niet correct te zijn. Je kan met weinig uit de voeten.


3. Houd je URL kort en maak hem beschrijvend


De URL van je website is één van de belangrijkste elementen van een zoekmachine om je pagina te indexeren. Het helpt dus echt wanneer je deze beschrijvend maakt.


4. Optimaliseer paginatitels


Wat anders dan een URL (verwijspagina), maar even belangrijk: de paginatitel. Houd die in elk geval onder de 55 tekens, want Google heeft maar 60 tekens voor de vermelding. Trefwoorden of onderwerpen kun je voor de paginatitel zetten.


5. Gebruik de juiste tags


Zogenoemde heading tags helpen zoekmachines met de identificatie van je site. De belangrijkste zijn de Heading 1 (Koptekst 1), Heading 2 (Koptekst 2) en Heading 3 (Koptekst 3), kortweg H1, H2 en H3. Gebruik niet teveel generieke termen als ‘producten’ en ‘woning’. Bij HubSpot of WordPress wordt dit soort tags overigens in de achtergrond verwerkt.


 




5 onmisbare SEO tips voor 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten