maandag 25 mei 2015

Man achter digitale zwarte markt Silk Road vraagt rechter om vergiffenis





Het grote brein achter de website en het beheren van de website heeft in een brief aan de rechter gevraagd om geen celstraf te geven. Ross Ulbricht is in februari dit jaar schuldig bevonden door een Amerikaans jury en wacht nu een celstraf van minimaal twintig jaar en maximaal levenslang. De rechter zal 29 mei uitspraak doen in de zaak.


Zo is Ross Ulbricht schuldig bevonden aan drugshandel, hacken en witwassen. In de brief schrijft Ulbricht dat het idee “naïef en kostbaar” was en dat het zijn leven heeft verwoest.


“Silk Road moest een gevoel van vrijheid geven aan de mensen door het maken van eigen keuzes”, schrijft Ulbricht aan de Amerikaanse rechter in een twee pagina’s lange brief. “De site is uiteindelijk, gedeeltelijk, een gemakkelijke manier geworden voor mensen om aan hun drugverslaving voldoen.”


Verder beweerde Ulbricht tijdens zijn proces dat hij de website begonnen was als “economisch experiment”. omdat deze mensen ook met Bitcoin konden betalen. Daarnaast zei hij ook dat hij de controle op de website na een aantal maanden had overgedragen aan iemand anders.


“Bij het maken van Silk Road, heb ik mijn leven en mijn toekomst verpest, vernietigd”, aldus Ulbricht. “Ik zou zo veel meer kunnen doen met mijn leven. Dat zie ik nu, maar het is al te laat.”




Man achter digitale zwarte markt Silk Road vraagt rechter om vergiffenis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten