vrijdag 5 september 2014

Meer privacy en relevantie bij Twitter

In de toekomst zal er meer privacy zijn bij Twitter en zal Twitter ook relevanter worden. Het lijkt namelijk zo te zijn dat het bedrijf van het openbare en chronologische karakter af wil stappen. Dat is gebleken uit een artikel van de Wall Street Journal wat gebaseerd is op een toespraak die Anthony Noto heeft gehouden, hij is de financiële directeur van Twitter.


Ook laat Noto weten dat de zoekfunctionaliteit van Twitter te lang als onbelangrijk gezien werd. De nieuwe directeur, Daniel Graf, wil de zoekfunctie van Twitter daarom verbeteren en heeft dit één van zijn prioriteiten gemaakt voor 2015.


Relevanter

Twitter wil dat de zoekresultaten uiteindelijk relevanter worden en dat de zoekopdrachten dus meer in de buurt komen van de zoekresultaten die er nu gevonden worden, dit is wat Noto verklaard. Ook heeft Twitter veel actuele informatie over actuele tweets, volgens de financiële directeur. De nieuwe organisatie structuur voor de zoekresultaten zal dat systeem moeten beïnvloeden.


Het is op dit moment alleen mogelijk om de tweets te selecteren op top tweets en op de meest actuele tweets. Ook de gebruikers zelf zullen een nieuw overzicht krijgen waarbij er een aantal dingen zullen veranderen. Volgens Noto is het niet de meest relevante gebruikservaring om de meest recente tweets bovenaan te plaatsen.


Stappenplan

Als de gebruikers hun app niet open hebben staan kan het zo zijn dat tweets verdwijnen aan de onderkant van de feed. Het is nu de bedoeling om de content beter te organiseren, de eerste stap die daarvoor gedaan moet worden is al doorgezet. Dit door het tonen van tweets die andere gebruikers als favoriet hebben opgegeven. Tweets als deze zijn normaal gesproken niet zichtbaar voor de andere gebruikers, maar Twitter wil deze nu wel laten weergeven wanneer iemand zijn overzicht vernieuwd maar er geen nieuwe tweets geplaatst zijn. Toch verzekerd Noto in zijn toespraak dat dit stappenplan niet van dag één op dag twee overgenomen kan worden op de tijdlijn van Twitter.


Privéberichten

Volgens Noto wordt er naast de bovenstaande veranderingen ook gedacht aan het evolueren van privéberichten die ook wel messagages genoemd worden. Deze worden bedoeld voor groepchats waarin bijvoorbeeld sportteams en collega’s informatie met elkaar kunnen bespreken die niet belangrijk is voor de overige gebruikers. De aflopen jaren zijn de messagins apps steeds populairder geworden, Twitter heeft dit al die tijd op een laag pitje gehouden waardoor het nu tijd is om meer tijd in de ontwikkeling hiervan te steken.




Meer privacy en relevantie bij Twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten