Het geheel per dag aan advertenties gaat niet omhoog, maar adverteerders mogen meer reclames plaatsen op de tijdlijn van gebruikers van Facebook. The Next Web baseert dit op basis van een e-mail van Facebook.
Deze e-mail stuurde Facebook eerder in de maand naar de adverteerders. Voorheen was het mogelijk om maximaal één keer per dag een advertentie in het nieuwsoverzicht te plaatsen. In het bericht staat dat dit nu twee keer mogelijk is.
Tweemaal per dag
Pagina’s die niet worden gevolgd door de gebruiker mogen nu ook tweemaal op een dag een advertentie tonen. Voorheen was dit eenmaal per dag. Het aantal advertenties van pagina’s die wel worden gevolgd door de gebruiker mogen maximaal vier keer worden getoond.
Relevante content
Deze wijzingen zijn op 6 augustus ingegaan. Facebook zegt zelf dat het weet dat bedrijven relevante content willen aan bieden. In het verleden werden de bedrijven een plafond opgelegd. Dat is volgens Facebook nu niet meer het geval.
Via de nieuwsoverzichten kunnen bedrijven zich beter bekend maken. Daarvoor zijn veranderen nodig, waardoor bedrijven de kans hebben om meer mensen met relevante content te kunnen bereiken aldus Facebook.
Advertenties van dezelfde adverteerder
Facebook stelt wel duidelijk tegenover The Next Web dat het gaat om de toename in advertenties van dezelfde adverteerder. Een gebruiker ziet dus niet meer advertenties dan voorheen. Echter, een advertentie kan wel vaker op een dag worden vertoond aan de gebruiker.
Adverteerders krijgen meer mogelijkheden op Facebook
Geen opmerkingen:
Een reactie posten