vrijdag 22 augustus 2014

Advertenties in Soudcloud

New York Times weet te melden dat Soundcloud advertenties gaat toevoegen aan zijn dienst. Daarnaast gaat het ook royalty’s betalen aan artiesten en platenlabels. Dit alles omdat Soundcloud een nieuwe licentieovereenkomst heeft gesloten met de platenlabels.


Advertenties

Bekende bedrijven als Jaguar en Red Bull zullen een van de eerste adverteerders zijn. In de toekomst kunnen de advertenties worden uitgeschakeld. Er moet dan een premium abonnement worden afgesloten.


Aandelen

Ingewijden zeggen dat dat een aantal platenlabels en artiesten ook aandelen in Soundcloud krijgen. Als ‘tegenprestatie’ zullen ze het bedrijf niet aanklagen voor het plegen van auteursrechtschendingen. Voor iedereen is het mogelijk om op de dienst audio te uploaden, dat is anders bij Spotify.


Op Soundcloud staat dan ook veel muziek zonder licentie. Veel artiesten gebruiken de dienst om hun muziek te promoten maar konden er geen geld mee verdienen.


Nog geen winst voor Soundcloud

Soundcloud meldt dat minimaal 175 miljoen mensen maandelijks gebruik maakt van de dienst. Echter weet het bedrijf deze grote aantallen bezoekers nog niet om te zetten in winst.


In 2012 had Soundcloud nog een nettoverlies van 20 miljoen dollar, terwijl de omzet 13 miljoen bedroeg. Laatst werd Soundcloud nog gewaardeerd op 700 miljoen dollar. Via een investeringsronde vorig jaar werd er 60 miljoen dollar opgehaald.




Advertenties in Soudcloud

Geen opmerkingen:

Een reactie posten