Jammer genoeg verschijnt je advertentie niet altijd of staat deze in een redelijk lage positie met weinig kans op slagen. Een aantal factoren kunnen hiervoor bepalend zijn:
• Kwaliteitsscore: hoe hoger de kwaliteitsscore van een zoekterm, hoe hoger je advertentie zal eindigen en hoe lager de vergoedingen per klik zijn. Als de kwaliteitsscores extreem laag is verschijnt je advertentie zelfs helemaal niet.
• Zoekvolume: als je een zoekterm instelt die door niemand wordt gebruikt dan zal je advertentie niet zichtbaar worden. Wanneer je een correct zoekwoord instelt met een extreem hoog zoekvolume dan is er de kans dat er veel mededingers zijn en loop je het risico dat je advertentie ook niet verschijnt.
• Biedingen: als je niet genoeg biedt op een zoekterm, met andere woorden veel lager dan de mededingers, dan blijft je advertentie onzichtbaar.
• Google richtlijnen: wanneer je je niet houdt aan de voorschriften van Google voor advertenties dan wordt je advertentie afgewezen. Houd je je niet aan de elementaire regels, dan loop je het risico dat je je account niet meer kunt gebruiken.
Je begrijpt dat het uitzoeken van de correcte zoektermen ongelooflijk essentieel is. Meestal wordt er daarom een zoektermenonderzoek gedaan dat zowel voor SEO als voor Adwords zinvol is. Je kunt meer lezen over het uitzoeken van zoektermen en het optimaliseren van je huidige zoektermen voor lagere kosten per klik en hogere advertentieposities.
CMS selectie voor SEO
Als er uitspringen in de zoekmachines een belangrijke voorwaarde is, waarom zou je dan niet bij het uitzoeken van een content management systeem (CMS) SEO bovenaan de lijst van voorwaarden en wensen zetten?
1. Per webpagina aparte SEO velden
Elke webpagina heeft op een duidelijke plaats speciale velden waar de schrijver de meest belangrijke SEO-onderdelen kan inpassen en aanpassen: title tag, meta description en URL.
2. Module voor 301 verwijzingen
Bij elke aanpassing van een URL moet er een 301 verwijzing (redirect) gecreëerd worden. Dit moet een schrijver zonder technische achtergrond kunnen doen. Een goed CMS heeft hiervoor een makkelijke module. De beste CMS-producten maken zelfs automatisch een 301 verwijzing aan als iemand de URL verandert.
3. Schone broncode
Vanuit het CMS worden de pagina’s met content weergegeven in HTML. De broncode moet perfect ingedeeld zijn zodat Google de website goed kan beoordelen. Een schone broncode is ook belangrijk voor de snelheid van de website die weer meetelt in de Google ranking.
4. Geen zelf ontwikkelde systemen
Welke keuze je ook maakt, maak nooit gebruik van een CMS die door de provider zelf is ontwikkeld.
5. Liever een écht web content management systeem
Er zijn zogeheten enterprise content management systemen waarmee behalve externe sites ook intranetten gecreëerd kunnen worden, informatie kan worden beheerd en vele andere intern gerichte activiteiten. Deze systemen zijn nooit 100% voor echte interactieve SEO-websites.
6. Gericht op redactie, niet op ontwikkelaars
De functie van CMS is in de eerste plaats inhoud beheren, zoals de naamgeving al doet vermoeden. Een CMS moet daarom simpel zijn in gebruik voor a-technische schrijvers, online marketeers en medewerkers van marketing en communicatie-afdelingen. Een CMS die ontwikkeld is door én voor ontwikkelaars functioneert niet optimaal.
7. Beschikbaarheid van ondersteuning
Een CMS waarvoor binnen niet al te lange tijd geen mens te vinden is die je kan helpen bij veranderingen of nieuwe functionaliteit is waardeloos. Het is beter om daarom te kiezen voor een product dat populair is en waar veel ondernemingen en freelancers mee werken.
Factoren die bepalend zijn voor een succesvolle zoekterm
Geen opmerkingen:
Een reactie posten