zondag 31 augustus 2014

Firefox komt met nieuwe advertentievorm

Op nieuwe tabbladen is Firefox in de testversie begonnen met het uitrollen van advertenties. Dat is te zien in Firefox Nightly, dat is de vroegste testversie van Firefox. Er is een nieuwe vorm van advertenties in de browser gekomen. Als de gebruiker een nieuw tabblad opent zullen er tussen de tegels van de veel gebruikte pagina’s advertenties te zien zijn. Wanneer er voor een tegel is betaald, zal dit er bij vermeld staan.


Amerikaanse gebruikers

De tegels zullen alleen getoond worden als er nog geen andere website is geladen. Het is mogelijk om gewoon door te browsen, de gebruiker heeft geen last van pop-ups en kan de advertenties gewoon negeren. Voorlopig lijken de advertenties alleen gericht op Amerikaanse gebruikers.


Advertenties aangekondigd

Auroro is de stabielere testversie die na Firefox Nightly zal komen, daarna zal Beta uitkomen. Als deze versies zijn uitgerold zal de nieuwe advertentievorm pas in de standaardversie worden opgenomen. In februari werd deze vorm van advertenties al aangekondigd.


Verdienmodel

Firefox zegt dat het op deze manier gebruikers bekend wil maken met pagina’s die ze nog niet kennen. Uiteraard zit er een verdienmodel aan gekoppeld. Populaire websites als bijvoorbeeld Facebook zullen ook getoond worden, maar zonder dat bedrijven daarvoor betaald hebben.




Firefox komt met nieuwe advertentievorm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten