donderdag 28 augustus 2014

Local SEO is belangrijk voor je onderneming

Wanneer je je ook maar een beetje bezig houdt met SEO, dan weet je dat Google continu updates uitvoert en dit doen ze om de kwaliteit van de zoekresultaten te waarborgen. Google is echter de laatste tijd bezig met het invoeren van lokale zoekresultaten en local SEO is een methode om de vindbaarheid in de lokale zoekresultaten te vergroten. Echter waarom zijn deze zoekresultaten zo belangrijk voor jouw onderneming?


Voor welke ondernemers is Local SEO belangrijk?


Wanneer het om local SEO gaat maakt het eigenlijk niet uit hoe groot je bedrijf is. Het is namelijk voor elke ondernemer verstandig om te overwegen of local SEO interessant is om toe te passen. Nu maakt het niet uit of je een adviesbureau of een restaurant hebt, want local SEO kan voor elke branche nuttig zijn. Vooral wanneer een pand hebt en verwacht dat mensen langskomen, is het juist belangrijk dat je gebruik gaat maken van local SEO.


Wat is het verschil tussen standaard SEO en Local SEO?


Op deze website kun je een aantal berichten vinden waarbij we je tips geven om je website volledige te optimaliseren. Deze tips zijn allemaal van toepassing voor de algemeen SEO en hebben ook een gunstige impact op local SEO, dus zorg ervoor dat je ze zoveel mogelijk toepast voor jouw website. Hieronder vind je belangrijke stappen die je moet nemen om local SEO uit te voeren.


Stap 1: Aanmaken van een local profiel 


Wanneer je gevonden wilt worden via de lokale zoekresultaten is het belangrijk dat je een lokaal profiel aanmaakt via Google, wat ook wel Google Places genoemd wordt. Alles wat je hier invoert op dit profiel zal weergegeven worden in de lokale zoekresultaten.


Stap 2: Het aanmaken van een citaat


Met een citaat wordt eigenlijk bedoeld dat er ergens op het internet een pagina moet bestaan met de belangrijkste gegevens van je bedrijf en dan moet je denken aan:


  • Naam

  • Adres

  • Telefoonnummer

Deze informatie moet op een pagina staan in dezelfde vorm zoals deze aangegeven wordt op je lokale profiel bij Google. Het is zeer belangrijk dat je hetzelfde formaat aanhoudt voor deze gegevens. Google traceert en vergelijkt deze gegevens (gebruik dus niet bij de ene straat en bij de andere str. of iets dergelijks).


Stap 3: Reviews


Een belangrijke eigenschap voor het scoren in de lokale zoekresultaten is het gebruik maken van reviews. Zo geven kwalitatieve beoordelingen op je Google Places-pagina een goede indruk en vertrouwen aan je toekomstige klanten.


Nog een zeer belangrijke eigenschap voor het scoren in de lokale zoekresultaten, is het gebruikmaken van reviews. Kwalitatieve beoordelingen op je Google Places-pagina geven een goede indruk en vertrouwen aan je toekomstige klanten. Maar ook Google zelf zal je pagina hoger plaatsen in de lokale zoekresultaten als er veel positieve reviews zijn.


Welke local SEO-technieken kan ik toepassen?


Zoals je hierboven al kon lezen gelden dezelfde regels voor local SEO als standaard SEO. Echter kun je wel met een aantal andere tips en trucs je local SEO verbeteren door bijvoorbeeld je contactgegevens op elke pagina te zetten en in de vorm zoals je dat bij je profiel hebt gedaan.


De tweede optie is het vermelden van plaats in de titel en meta’s, en in de teksten van je website. Ook het gebruik van een Lokale Markup Schema’s zorgen ervoor dat Google jouw bedrijf identificeert en de lokatie doorgeeft voor de lokale zoekresultaten.


Daarnaast kun je ook nog overwegen om gebruik te maken van de Keyhole Markup Language oftewel KML. Deze KML-bestand wordt gebruikt voor het tonen van geografische data van je bedrijf in bijvoorbeeld Google Maps en Earth.


Local SEO factoren


Bij local SEO zijn er drie belangrijke factoren die je helpen bij het verbeteren van je rankings in de lokale zoekresultaten.


  • Het aantal keer dat de gegevens gevonden worden op webpagina’s volgens de Google Standaard.

  • Het aantal reviews is een belangrijke factor en het belangrijkste zijn de positieve reviews. Hoe meer positieve reviews hoe beter je zult scoren in de lokale zoekresultaten.

  • Natuurlijk kun je de factoren niet allemaal beïnvloeden, want ook de afstand vanaf jouw bedrijf richting het centrum van de stad heeft een impact op de lokale zoekresultaten. Google gebruikt hier een methode voor genaamd ‘centroid bias’.


Local SEO is belangrijk voor je onderneming

Geen opmerkingen:

Een reactie posten