donderdag 21 augustus 2014

Veel mythen over SEO

Er zijn de laatste jaren veel mythen verschenen over SEO. Deze kun je in dit artikel lezen.


Het richten op één zoekwoord

Veel mensen denken dat ze zich met SEO op één zoekwoord kunnen richten en daarmee nummer 1 kunnen zijn. Maar dat is niet de juiste gedachte. Eerst zal je namelijk een keyword-analyse moeten doen. Vervolgens zal daar een lijst met tal van zoekwoordcombinaties komen. Het gaat dan om zoekwoorden met een hoog zoekvolume en maar weinig concurrentie. Op die woorden ga je je vervolgens richten. Echter, Google zal je lang niet altijd laten scoren op het woord dat je wilt. Zorg daarom voor meerdere relevante zoekwoorden. Of woorden die om je onderwerp heen draaien.


Investering van een tijd om op nummer 1 te komen

SEO moet je altijd blijven toepassen. Pa na een maand of 3 zal je resultaat zien. Je kunt natuurlijk je website optimaliseren of links aanmaken. Maar dat zal maar kort of weinig resultaten geven. SEO kan je dus nooit ‘ineens’ doen. Google zal je daarvoor straffen. De inspanningen die je doet, moeten zo natuurlijk mogelijk gedaan worden.


Bezoekers naar de website

Als je een online marketing strategie wilt hanteren, moet je eerst een analyse van de zoekwoorden doen. Dit onderzoek zal dan aantonen wat voor kansen er zijn. Er kan een woord naar voren komen waar veel op gezocht worden, de behoefte is dan zeer groot. Er is een nieuwe kans, als de concurrentie niet te groot en te sterk is. Met een analyse van zoekwoorden kan je dus een gat in de markt ontdekken. SEO trends kunnen daarnaast geanalyseerd worden. Aan de hand van zoekgedrag weet je wat er speelt in de markt. Als laatste zal je met SEO je online zichtbaarheid een stuk groter maken.


SEO is links aanmaken

Veel mensen denken dat SEO het aanmaken van links is. Veel bedrijven leggen dan ook de vraag bij online marketingbureaus neer om zo veel mogelijk links aan te maken. Je kunt echter beter 5 goede links hebben, dan 100 slechte links. Zorg voor links die waarde hebben, dat zal dan ook door Google gewaardeerd worden, waardoor je hoger scoort.


Website volstoppen met verborgen tekst

Dit is niet meer mogelijk. Je kunt geen tekst meer verstoppen in je website. Google zal je hard straffen als je tekst dezelfde kleur geeft als de achtergrond van je website.


Zoekwoorddichtheid

Er wordt nog wel eens gedacht dat teksten een bepaalde zoekwoorddichtheid moeten hebben. Maar dat hoeft tegenwoordig niet meer. Natuurlijk is het wel belangrijk dat je synoniemen en antoniemen gebruikt. Hierbij moet je dan niet overdrijven. In de tekst moet ook nog eens gelinkt worden naar informatie die op een andere plek op je website is te vinden. Gebruik daarom goede tekst en relevante media. Zoekwoorden gebruik je om synoniemen te vinden, links aan te maken en de media erin te betrekken.


Whitehat SEO

Bij whitehat SEO gebruik je methoden die Google ‘leuk’ vindt. Blackhat zou dan het tegenovergestelde moeten zijn. Je moet een sterke website hebben, aan offline marketing doen en een goed product of dienst hebben. Daarbij moet je hopen dat andere website over je schrijven en linken naar je website. Maar je snapt dat dat natuurlijk erg tijdrovend is. Iedereen die aan SEO doet, doet aan greyhat. Als je links gaat bouwen en je gaat je website optimaliseren, probeer je de zoekresultaten al een beetje te beïnvloeden. Er is dus geen whitehat SEO.


Lange URL

Er zijn mensen die er voor kiezen om een lange URL te maken, zodat alle zoekwoorden er in staan. Dat moet je niet doet. Maak een URL kort en kies een keyword dat relevant is. Val daarbij niet in herhaling.


Metatags

Veel mensen maken zich nog druk om de keywords in de metatags. Tags worden al helemaal niet meer gebruikt. Google kan je zelfs beboeten als je veel tags inzet. Daarom is het aan te raden om geen meta tags in te zetten. Dat scheelt je ook nog eens erg veel tijd.




Veel mythen over SEO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten