dinsdag 21 april 2015

Google past mobiel zoekalgoritme fors aan





Vanaf vandaag plaatst Google desktopwebsites een stuk lager in de mobiele zoekresultaten. Websites die een mobiele versie hebben komen daardoor nu automatisch hoger in Google. Het is een verandering in het zoekalgoritme werd op een eerder moment al aangekondigd en wordt vandaag wereldwijd uitgerold.


Veel SEO-experts hebben hun verwachting uitgesproken dat deze verandering een grote impact zal hebben op de zoekresultaten op smartphones en uiteraard het verkeer naar websites wat niet geoptimaliseerd is voor mobiel. De zoekresultaten op tablets en pc’s zullen onveranderd blijven.


Deze verandering heeft alleen impact op de tien getoonde linkjes in de mobiele resultaten, want lokale resultaten, nieuws en video’s verwijzen nog steeds door naar desktopwebsites. Google toont al langer naast zoekresultaten op smartphones of de website ‘geschikt voor mobiel’ is, maar nam dit keurmerk niet mee in de positionering van de resultaten.


Google heeft de wijziging in het algoritme al in december aangekondigd en sindsdien stimuleert het ontwikkelaars om haar websites te optimaliseren. Ook is er een pagina in het leven geroepen om te controleren of websites voldoen aan de eisen van Google.




Google past mobiel zoekalgoritme fors aan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten