woensdag 7 januari 2015

Strato biedt nieuwe tips en diensten voor webshopeigenaren





Voor alle webshopeigenaren is 2015 een nieuw jaar en nieuwe uitdagingen. Het zijn vooral de eigenaren van webwinkels die te maken krijgen met vernieuwingen zoals een andere wetgeving, een nieuwe extensie .shop en diverse trends. STRATO zette dan ook de belangrijkste webshopthema’s voor 2015 op een rij.


Nieuwe domeinextensie .shop


De nieuwe domeinextensie .shop wordt zeer waarschijnlijk in 2015 geïntroduceerd. Met de domeinextensie .shop kunnen webwinkels zich nieuw gaan positioneren in de markt en veel populaire domeinnamen op .nl of .com zijn immers al in gebruik.


De kans om de gewenste domeinnaam op .shop te registreren is daarom een stuk groter dan bij de klassieke extensies. Daarnaast zullen de bezoekers met deze nieuwe extensie direct zien wat hem te wachten staat.


Nieuwe btw-regels


Vanaf 1 januari 2015 gelden ook nieuwe regels voor de btw-afdracht van webwinkels die elektronische diensten verkopen zoals e-books en software. Zo wordt de btw namelijk belast in het land waar de klant woont of gevestigd is. Wanneer een klant in Italië dus een e-book bij een Duitse webshop koopt, al de eigenaar van de webshop de btw in Italië verrekenen.


STRATO past zijn webshops daarom aan. Vanaf 2015 berekent de shop automatisch de btw van het land van de koper. Kijk voor meer informatie over deze nieuwe regeling op de site van de Belastingdienst.


Energielabel vanaf 2015 ook verplicht voor online producten


De nieuwe EU-regeling 518/2014 verplicht winkeliers vanaf 2015 om producten die energie verbruiken, zoals koelkasten en tv’s, te voorzien van een energielabel. Dit label moet naast de prijs worden getoond en aan klanten beschikbaar worden gesteld in de vorm van een elektronisch etiket en een productbeschrijving. 


De verordening geldt alleen voor producten of bijgewerkte artikelen die vanaf 1 januari 2015 op de markt komen. Tot nog toe gold deze regel alleen voor fysieke winkels. Eigenaren van een STRATO webshop kunnen vanaf 2015 naast de verkoopprijs een ‘energiepijl’ laten weergeven. Door op deze pijl te klikken, krijgt de klant het energielabel van het product te zien.Producten met emoties ‘opladen’Wie een webshop heeft, kan in 2015 extra kansen genereren door de producten te ‘emotionaliseren’. 


Multichannel: overal reclame maken en verkopen


Met de dag groeit de concurrentie op het internet en het wordt steeds lastiger om de aandacht van klanten te trekken. Het is daarom verstandig om via diverse kanalen reclame te maken voor je webwinkel. Klanten kunnen dan via verschillende wegen naar de website komen, zoals via prijszoekmachines en online marktplaatsen zoals Amazon en Ebay.


Via interfaces kunnen deze sites als extra verkoopplatformen aan een STRATO Webshop worden toegevoegd. Ook biedt STRATO functionaliteit voor een eigen blog en voor social media-profielen op Facebook, YouTube of Instagram. Webshopeigenaren kunnen zo meer details vertellen over hun producten en leveranciers.




Strato biedt nieuwe tips en diensten voor webshopeigenaren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten