dinsdag 7 oktober 2014

CleverLions coördineert datastrategie NPO

De Nederlandse Publieke Omroep is van plan om data, techniek en kennis te structureren om voor het publiek digitaal persoonlijker te maken. Zo zal het adviesbureau Cleverlions, die kennis bezit op het gebied van big data en content, de NPO assisteren op weg naar de nieuwe contentstrategie.


Cleverlions heeft al eerder voor de NPO een advies voor een gepersonaliseerde contentstrategie geschreven. Dit adviesbureau zal de NPO dan ook de komende maanden assisteren bij het implementeren van hun dataplan. Ook de lopende initiatieven van alle landelijke publieke omroepen worden daarin meegenomen.


„Consumenten verwachten steeds vaker dat mediaplatforms en internetsites hen begrijpen. Ze willen gerichte tips, goede persoonlijke omgevingen en slimme functionaliteit. Functionaliteiten als ‘recommendation’ en ‘personalisatie’ zullen in de toekomst belangrijker worden.”


Om het project te versterken heeft Cleverlions per 1 oktober 2014 projectmanager Laurens de Knijff aangetrokken. Hij deed verschillende grote projecten voor VPRO Digitaal en hield zich daar onder andere bezig met personalisatie.




CleverLions coördineert datastrategie NPO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten