woensdag 23 juli 2014

3 vragen die je moet stellen voordat je met AdWords begint




Als je als bedrijf of particulier meer wilt gaan adverteren voor je instelling of bedrijf om meer te verkopen of aanvragen binnen te halen, dan weet je waarschijnlijk nu dat je het online kanaal Google AdWords niet meer kunt negeren. Maar vraag is natuurlijk waar moet je nu beginnen?


Google AdWords is een eenvoudig maar een zeer krachtig middel om je instelling of bedrijf onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Wanneer dit uiteraard op de juiste manier ingezet wordt, want het is niet voor elke organisatie het perfecte middel. Als je erachter wilt komen of AdWords iets voor jouw organisatie is, dan is het belangrijk om jezelf de volgende drie vragen te stellen:


Is je doelgroep op zoek naar jou?


AdWords is misschien wel één van de bekendste en meest gebruikte advertentieplatformen die je in de online marketing hebt, maar zoekt jouw doelgroep bijvoorbeeld wel online? Als dit niet het geval is, dan heeft het opzetten van een AdWords campagne natuurlijk geen zin en is dit natuurlijk zonde van je geld.


Om te onderzoeken of veel mensen op zoek zijn naar je dienst of product, dan is de Keyword Planner van Google een goed middel om dit te onderzoeken. Door zoekwoorden in deze tool te plaatsen waar jij op gevonden wilt worden, kan Google je laten zien hoeveel per maand er gezocht wordt op jouw gekozen zoekwoorden.


Daarom is het belangrijk om ook je targetting goed in te stellen. Richt je product of dienst wat je verkoopt  alleen op Nederland of ook het buitenland. Stel dit dan ook goed in bij de opties voor targetting om een goed beeld te krijgen van de potentie AdWords als marketingtool.


2. Verdien je de investering terug?


Indien je voldoende perspectief ziet in de AdWords campagne dan ben je er nog niet, want naast de potentie van de zoekwoorden, zul je ook uit moeten zoeken of de kosten die je maakt door AdWords ook terugverdiend kunnen worden. Dus is AdWords wel rendabel voor jouw organisatie? Je moet dus goed opletten op de marge van je product of dienst en welk bedrag je maximaal spenderen kunt aan AdWords.


3. Heb je voldoende tijd en budget voor de lange termijn?


AdWords is helaas geen middel wat je eenmalig op kunt zetten en waar je vervolgens doorlopend nieuwe bezoekers mee kunt trekken. Met de inzichten uit onderzoek naar je doelgroep en concurrentie kun je een AdWords campagne met de beste strategie opzetten. Echter is dit pas het begint, want nu begint het proces van optimaliseren.


Het doorlopend testen of bepaalde zoekwoorden en advertentieteksten interessant genoeg bevonden worden door jouw doelgroep om op te klikken. Hierdoor zul je steeds een beter beeld van het zoekgedrag van jouw doelgroep krijgen. Daarop kun je dan je campagnes beter op instellen, maar je zult wel de tijd en het budget moeten hebben om in je campagne te kunnen investeren.




3 vragen die je moet stellen voordat je met AdWords begint

Geen opmerkingen:

Een reactie posten