vrijdag 25 juli 2014

Een tweede kans dankzij remarketing in het zoeknetwerk




Remarketing kan je de tweede kans geven om een bezoeker van je website nogmaals te benaderen voor een koop van je product of dienst. Naast de dynamische remarketing biedt Google ook remarketing aan in het zoeknetwerk en in dit artikel bespreken wat het precies inhoudt en wat je er precies mee kunt.


Wat houdt remarketing in zoeknetwerk in?


Remarketing in het zoeknetwerk kun je zien als adverteren in het zoeknetwerk, waar je gebruik maakt van achtergrondinformatie over je bezoekers. Je zult bij remarketing in het zoeknetwerk gebruik maken van remarketinglijsten en deze lijsten vullen zich eigenlijk met informatie over je bezoekers.


Nu kun je zelf verschillende eisen stellen aan de bezoekers die in een remarketinglijst opgenomen worden. Dit geeft je vervolgens de optie om bezoekers te segmenteren in de elementen die belangrijk zijn voor jou, zoals de bezoekers die een aankoop gedaan hebben of juist bepaalde pagina’s hebben bezocht. Door remarketing in het zoeknetwerk de doelgroep te selecteren kun je deze doelgroep gericht benaderen met informatie die je over deze bezoekers hebt verzameld.


Hoe zet je remarketing in het zoeknetwerk in?


Zo zijn er verschillende mogelijkheden om gericht te adverteren, want zo kun je bijvoorbeeld gericht je CPC-biedingen verhogen of verlagen voor de doelgroep uit je remarketinglijst.


Je kunt bijvoorbeeld voor de bezoekers op jouw remarketinglijst specifieke advertenties schrijven om ze opnieuw te benaderen. Denk hierbij aan de bezoekers die eerder een aankoop hebben gedaan. Je kan die bezoekers bijvoorbeeld overhalen met een advertentietekst waar een korting of actie in staat, om ze een nieuwe aankoop te laten doen.


Echter kun je ook gebruik maken van brede generieke zoekwoorden, waar een adverteerder in een concurrente branch geen gebruik zal maken van generieke brede woorden. Doordat je met remarketing specifiek kan adverteren op jouw doelgroep die al op je site is geweest, kan je voor deze gerichte doelgroep wel breed adverteren. Bijvoorbeeld voor de bezoekers die eerder een aankoop hebben gedaan. Hierdoor beperk je het risico op irrelevant verkeer en hoge kosten met betrekking tot breed adverteren.


Starten met remarketing


Hieronder staan de exacte stappen om te beginnen met remarketing in je zoeknetwerk:


Stap 1


Het is altijd van belang om een remarketingtag toe te voegen. Dit is namelijk een code die op elke pagina van de website geplaatst moet worden. Zo is het belangrijk dat de tag goed geplaatst wordt en dit kun je checken via diverse hulpprogramma’s.


Stap 2


Dan maak je remarketinglijsten aan met je eisen die je aan je bezoekers stelt. Deze kun je onder de „gedeelde bibliotheken” aanmaken.


Stap 3


Daarna zet je in Google Adwords een remarketingcampagne voor een zoeknetwerk op. Zo begin je met het aanmaken van een nieuwe campagne en daarna met het toevoegen van zoekwoorden. Daarna kun je direct aan de slag gaan met het schrijven van specifieke advertenties gericht op jouw doelgroep.




Een tweede kans dankzij remarketing in het zoeknetwerk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten