Wanneer je niet meer weet waar je over moet bloggen en er moet gewoon even iets snel online komen, dan kunnen in de meeste gevallen persberichten zeker helpen. Maar toch moet je hier goed mee oppassen, want het gebruiken van persberichten voor je blog is niet altijd verstandig.
Wat houdt een persbericht precies in?
Een persbericht is eigenlijk een schriftelijke mededeling van een bedrijf of organisatie. Het doel van een persbericht is om een belangrijk nieuwsfeit rondom een organisatie of bedrijf kenbaar te maken aan het grote publiek. Daarnaast kan het ook gaan om bijvoorbeeld een officiële reactie op een gebeurtenis waarbij zij een betrokken partij zijn.
Eigenlijk gaat het hier om een stukje public relations waar het de bedoeling is om het eigen bedrijf of organisatie zo positief mogelijk voor te stellen. Natuurlijk is dat bij goed nieuws makkelijk, maar wanneer het om slechts nieuws gaat dan zul je bij een persbericht de rol van het eigen falen zoveel mogelijk te minimaliseren.
Maar het bijzondere aan persberichten is dat ze uitzien als gewone artikels, mogen persberichten ook ongegeneerd 1 op 1 op overgenomen worden. Je bent zelfs juridisch volledig gedekt wanneer je dit doet.
Waar kan ik persberichten vinden die ik kan gebruiken?
Wanneer je een blogger bent met een bekende naam binnen je niche, dan kun je soms ongevraagd persberichten in je mailbox krijgt. Daarnaast googlen naar persberichten gevolgd met de bedrijfsnaam. Er zijn ook veel bedrijven en organisatie die een press center online hebben waar je berichten kunt vinden.
Hoe kan ik het beste persberichten voor mijn blog gebruiken?
Het is mogelijk om zeer makkelijk persberichten voor je blog te gebruiken. Natuurlijk kun je jezelf afvragen of de lezer van je blog echt zit te wachten op een voorgekauwd stukje promopraat. Veel van je bezoekers zitten natuurlijk niet te wachten op een persbericht. Veel van deze persberichten worden door veel website overgenomen en dit helpt je blog natuurlijk niet echt vooruit.
Moet je dan persberichten mijden als de pest? Niet helemaal, want persberichten kun je als blogger wel erg veel inspiratie bezorgen. Daarnaast blijf je ook nog vrij makkelijk op de hoogte van wat er precies binnen jouw branche speelt.
Persberichten voor je blog gebruiken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten