Op internet is ontzettend veel informatie te vinden over Google AdWords. Soms is het dan ook lastig om goede informatie te onderscheiden. In dit artikel zijn een aantal handige tips met betrekking tot AdWords beschreven. Op deze manier kun je dus weer helemaal op de hoogte zijn. Het zijn niet allemaal nieuwe ontwikkelingen, maar de tips zorgen er wel voor dat je campagnes beter én overzichtelijker worden.
Mobiele advertenties
Tegenwoordig bezoeken veel mensen het internet met hun mobiel. Als je product of dienst hiervoor geschikt is, is het aan te raden om mobiele advertenties te gebruiken. Mobiele gebruikers worden als snel gekenmerkt. Dat zal betekenen dat je advertentie kort maar krachtig moet zijn om hen te bereiken. Schrijf dus kort en bondig en vergeet niet het vakje ‘mobiel’ een vinkje mee te geven. Het helpt ook om een zichtbare URL mobiel-vriendelijk te maken.
Sitelinks omschrijvingen
Sitelinks zijn al een flinke poos beschikbaar, maar veel mensen zien ze over het hoofd. Dankzij goede omschrijvingen is het mogelijk om je sitelinks meer te laten opvallen. Op deze manier kun je een potentiële bezoeker nog beter informeren over de pagina die ze aan moeten klikken. Er zijn twee regels die je mag gebruiken, benut ze dan ook beide!
Kwaliteitsscore toepassen
Aan een AdWords account kunnen tal van scripts worden toegevoegd. Een bekend scirpt is het Kwaliteitsscore script. Dit is een handig script wat de kwaliteit van je campagne in een score zal uitdrukken. Het script heeft een handige functie waarmee een gemiddelde over de campagnes en de advertentiegroepen berekend kan worden. Aan de hand van deze informatie kan je zien welke groepen je moet verbeteren. Dat kan je doen door bijvoorbeeld de teksten aan te passen. De scores worden gedownload in een tekstbestand voor een bepaalde tijd. Als je het script hebt gedownload kan je het toevoegen in je AdWords account. Dit doe je onder Bulkbewerkingen en kies vervolgens voor Scripts. Hier kan je vervolgens het script activeren.
Maak gebruik van advertentieplanning
Door advertentieplanning te gebruiken kan je meer controle houden over de advertenties. Op deze manier weet je waar en wanneer de advertenties zichtbaar zijn. Het is een handige tool om de campagne te kunnen afstemmen op de doelgroep die je wilt bereiken. Het is mogelijk om advertenties in een bepaalde streek vaker te laten vertonen, dat doe je door het bod aan te passen. Voeg een plaats toe onder Instellingen. Vervolgens kan je het bod aanpassen. Je kunt zelfs een bodaanpassing doen op een dag in de week of uren in de week. Dat is natuurlijk reuze handig als dit van pas komt.
Remarketing
Op iedere website komen bezoekers die de website weer verlaten, zonder wat te doen. Voor deze groep mensen kun je en zogeheten remarketing campagne aanmaken. Dit is zeer handig en gemakkelijk om te doen. Op deze manier kun je starten met tekstadvertenties. Later kan je er banners aan toevoegen om het geheel te laten opvallen en aantrekkelijker te maken. Je moet dan wel verschillende groepen advertenties aanmaken. Op deze manier kun je de resultaten gescheiden houden.
Google Adwords tips
Geen opmerkingen:
Een reactie posten