Je kunt het wel een droom noemen als je een marketeer bent om consumenten Twitterend en postend je merk aan te kunnen bevelen via hun eigen sociale netwerk. Maar de vraag is hoe je een klant aan het posten of Twitteren krijgt. Onlangs heb je in de media kunnen lezen dat er Payst is gelanceerd, dit schijnt de veelbelovende schakel te zijn tussen sociale media en de harde marketing.
De komst van Payst
Je kunt wel stellen dat de tijd dat marketeers moesten wachten op positieve mond op mond reclame voor altijd voorbij is sinds de komst van Payst. Payst kun je zien als een zogenaamde sociale payment provider. Het idee is eigenlijk eenvoudig, je moet consumenten positieve ervaringen laten delen met hun sociale netwerk, daarvoor krijgen ze dan een beloning. In de evolutie van de stilzwijgende koper naar een delende vriend heb je dan als consument een nieuw stadium bereikt.
Werking Payst
De werking van Payst kun je wel als eenvoudig beschouwen. Op de website en in de weblogs kun je een Payst button vinden, hierachter vind je een specifiek voordeel. Als je nu een product niet gewoon besteld maar je Payst dit product kun je bijvoorbeeld een korting of een extra product krijgen. Het Paysten is zo gebeurd, je klikt gewoon op een button, dan log je in bij de keuze van Facebook of Twitter, vervolgens kies je het bericht dat je wilt delen en je ontvangt meteen een voordeel coupon. Op deze manier zal je zien dat de recente aankoop als een lopend vuurtje door het sociale netwerk gaat. De desbetreffende consument kan meteen profiteren van een aantrekkelijk voordeel.
De toekomst
In de toekomst zal het makkelijk zo kunnen zijn dat je Payst een hype ziet worden, dit omdat Payst een gevoelige snaar raakt bij de consument maar ook bij de aanbieder. Je weet dat consumenten altijd zijn belust op voordeel, maar ook de bedrijven willen sociale netwerken optimaal benutten, je kunt namelijk op deze manier je omzet vergroten.
Payst en social media
Geen opmerkingen:
Een reactie posten