Bij zoekmachine optimalisatie is de opmerking „maak kwalitatieve content” als het meest gehoorde advies op de vraag hoe je beter gevonden kan worden in Google. Maar dit kan ook direct een geweldige dooddoener zijn, want wat houdt nu eigenlijk precies kwalitatieve content in?
Zolang mensen een zoekmachine nodig hebben om online informatie te vinden, dan zijn zij die bepalen wat de moeite is om te lezen en rangschikken zij, de bezoekers, jouw blogartikelen in de zoekmachine. Hieronder kun je 5 factoren vinden die kwalitatieve content maken of breken.
1. Kwaliteit is eerlijk en authentiek
De gemiddelde bezoeker is namelijk niet op zoek naar het zoveelste gladde marketing praatje, want ze zien liever spannende verhalen van echte mensen van vlees en bloed. Ze willen vaak weten wat er in iemand omgaat, dan dat ze gladde marketing praatje aan de gang gaat.
2. Kwaliteit is niet perfect of volledig
Dit kan misschien een beetje raar overkomen, maar het is belangrijker om een reactie uit te lokken bij je publiek en de interactie te starten tussen jou en je bezoekers. Want wanneer er beweging op je blog is, vind Google dit zeer waardevol. Als blogger kun jij er weer een beetje inspiratie uithalen en geeft dit ook weer een reden om verder te bloggen.
3. Kwaliteit gaat verder dan de hype
Het is belangrijk om niet mee te praten met iedereen, maar zorg altijd voor een eigen geluid. Vorm je eigen mening en wanneer deze afwijkt van wat momenteel gangbaar is, dan heb je echt een voetje voor tegenover je concurrenten.
4. Kwaliteit is makkelijk leesbaar
Kwaliteit houdt in dat je artikelen schrijft voor zo’n breed mogelijk publiek en wees daarbij dus relatief zuinig met vakjargon. Zo is je publiek niet noodzakelijk onwetend, maar het is ook niet nodig om de expert uit te gaan hangen. Zorg daarnaast dat je niet te lange alinea’s hebt, leuke tussentitels, afbeeldingen en voldoende witruimte voor het schrijven van je artikelen.
5. Kwaliteit is er voor de eeuwigheid
Blogs moeten inspelen op de brandende actualiteit binnen je eigen niche, maar je hebt ook baat bij content wat waardevast is. Dit kun je ook zien als de hoekstenen van je website. Wanneer content zeer lang up-to-date blijft, zal dit altijd verkeer naar je website blijven genereren. Goede content zorgt minimaal per maand voor tientallen pageviews en blijven altijd verkeer binnen trekken.
5 factoren die kwalitatieve content
Geen opmerkingen:
Een reactie posten