Wanneer je een goed artikel geschreven hebt, dan wil je natuurlijk dat iedereen dit ziet en vooral dan de doelgroep die je graag wilt bereiken. Maar hoe kun je nu de juiste mensen bereiken met content die jij gemaakt hebt? Volg hieronder de makkelijke 4 stappen en je kunt direct aan de slag.
Stap 1: Weet wat er bij jouw doelgroep speelt
Natuurlijk is het onmogelijk om iedereen op het web aan te spreken. Daarom is het verstandig te analyseren op welke kanalen je doelgroep aanwezig is en welke content zij vooral interessant vinden.
Daar zul je rekening mee moeten houden wanneer je de content maakt. Zorg daarna voor de juiste manier voor het delen van de content per kanaal. Plaats bijvoorbeeld op Twitter een korte en pakkende tweet met hashtag en deel op Facebook direct je artikel en schrijf er een prikkelende tekst bij. Het is verstandig om dit op de manier te doen die bij jouw doelgroep past.
Stap 2: Maak gebruik van grote influencers in jouw niche
Binnen jouw niche hebben bekende bloggers en professionals een groot bereik op sociale media en andere kanalen. Het is een mogelijkheid dat ze je kunnen helpen met het verspreiden van jouw content. Wanneer je goede content hebt wat niet doorspekt is van reclame van je bedrijf, zullen deze influencers dit sneller delen. Dus maak goed gebruik van je netwerk.
Stap 3: Sta boven de dagelijkse content consumptie
Iedereen leest veel blogs, nieuws en sociale media en het is daarom ook lastig daar tussen te komen al blogger. Content die je maakt zal dus echt moeten opvallen tussen de overload aan content die al geproduceerd wordt. Daarom zul je eerst voor boeiende en bindende content moeten zorgen. Wanneer het lukt om op te vallen zul je beloond worden met likes, shares en reacties. Je creëert zo „buzz” over je blog en mensen zullen sneller over je gaan praten.
Stap 4: Word goed gevonden
Eigenlijk ligt dit erg voor de hand, maar het wordt vaak vergeten: zoekmachine optimalisatie. Wanneer je een bruikbaar artikel hebt waarmee je jouw bezoekers direct kunt helpen, vergeet dan ook niet om het artikel voor de juiste zoekwoorden te optimaliseren voor Google.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het verspreiden van content. Maken jullie gebruik van een bepaalde strategie?
Hoe kun je content succesvol verspreiden?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten