E-mailmarketing is de perfecte tool om je omzet mee te vergroten, echter moet dit wel op een goede manier toegepast worden. Zo denken veel ondernemers te makkelijk over e-mailmarketing en steken daarom ook te weinig tijd in. Maar wanneer je de juiste e-mailmarketing strategie gebruikt, dan is het mogelijk om duizenden e-mailadressen van klanten te verzamelen in de doelgroep waar jij je op wilt richten.
Creatief zijn met e-mailmarketing
Er zijn gelukkig vele manieren om creatief te zijn met e-mailmarketing. Je kunt bijvoorbeeld een banner op je website plaatsen waarbij je 5% korting geeft als iemand zich inschrijft voor de nieuwsbrief. Hierdoor genereer je extra nieuwsbrief inschrijvingen en kun je ze mailen wanneer jij dat maar wilt.
Maar een populaire methode is toch wel de follow up emails. Precies op het moment dat de klant zich voor de nieuwsbrief heeft ingeschreven, zal de klant een kortingscode via de mail ontvangen. Drie dagen later zal de klant weer een mail krijgen met een passende aanbieding en een paar dagen later weer iets wat voor de klant van toepassing is. Zo is het niet mogelijk om te zeggen dat één strategie de beste is, het ligt vooral per branche wat de beste strategie is.
Met welke systemen kun je succesvol e-mailmarketing inzetten?
Online kun je talloze systemen vinden die het mogelijk maken om succesvol e-mailmarketing in te zetten. Zeer bekend e-mailmarketing systemen zijn Enormail en Aweber. Zo betaal je bij Enormail voor het goedkoopste pakket 17 euro per maand en bij Aweber betaal je 17 dollar per maand, maar dit wel engels. Enormail is volledig Nederlands.
Wanneer je gaat beginnen met e-mailmarketing dan moet je op de volgende punten letten:
- Stuur altijd emails vanuit je naam, want emails met bedrijfsnamen worden sneller weggeslikt
- Maak het onderwerp van je email altijd interessant
- Zorg dat je eerste emails niet direct commercieel zijn, maar bouw een band op met je klanten
Beginnen met e-mailmarketing
Geen opmerkingen:
Een reactie posten