donderdag 3 juli 2014

Optimalisatie tips Google Adwords




Veel mensen zijn dagelijks bezig met Google Adwords. Daarom is het ook goed dat je hier meer over te weten komt en tips krijgt om nog beter te optimaliseren. We geven je in dit artikel een aantal tips zodat de optimalisatie met Google Adwords nog beter gaat!


Verhoog CTR

CTR staat voor doorklik ratio. Het is van belang dat je een zo hoog mogelijke CTR gaat halen. Je vraagt je misschien af waarom. Maar wanneer je een hoge CTR realiseert kun je de maximum CPC (kosten per klik) naar beneden schroeven. Je haalt hierdoor net zoveel (of misschien zelfs wel meer) bezoekers. Dit wil dus zeggen dat door een hogere CTR de kosten per bezoeker naar beneden gaan en ook per conversie (een aankoop of een lead) naar beneden gaan. Je CTR kun je omhoog brengen door het schrijven van een goede advertentie.


Google wil je hier altijd graag bij helpen. Daarom bieden zij je de mogelijkheid om meerdere advertenties te schrijven voor één advertentiegroep. Het is vervolgens mogelijk om de advertenties tegen elkaar te testen. Je gaat vervolgens de advertentie die het minste presteert (die met de laagste CTR) aanpassen zodat je de presterende advertentie gaat verslaan op CTR gebied. Hierdoor kom je vanzelf tot een advertentie met de hoogst haalbare CTR in een bepaalde advertentiegroep!


Inactieve zoekwoorden

Er wordt door Google een kwaliteitsscore toegekend aan je campagne, advertentiegroepen en zoekwoorden. Als de kwaliteit onvoldoende is, dan moet je meer per klik gaan betalen of de kwaliteit verbeteren. Deze keuze heb je, en het is aan te raden dat je hier ook wat mee gaat doen. Je wil namelijk geen bezoekers verliezen en je wil dat bezoekers je kunnen vinden dus aanpassen is hierbij van groot belang. Daarbij geven we je een paar tips.


Als een zoekwoord op inactief staat dan kun je deze weer actief krijgen door het schrijven van een relevante advertentie over dat zoekwoord. Hierbij is het beter als je de inactieve zoekwoorden die gerelateerd zijn aan elkaar in een aparte advertentiegroep gaat plaatsen. Je schrijft een advertentie waar die zoekwoorden in voorkomen, en dan is er een grote kans dat de zoekwoorden ineens weer actief worden (tegen dezelfde kost per klik)! Dit is een groot voordeel wat je niet aan je voorbij moet laten gaan maar waar je echt mee aan de slag moet gaan.


Er is nog een ander voordeel en dat is dat je advertentie meer gerelateerd is aan de zoekwoorden. Hierdoor kent Google een hogere kwaliteitsscore toe. Hierdoor gaat ook de CTR omhoog. Je kunt het allemaal zelf bereiken en daarom blijven we je tips geven hoe je hier het beste mee om kunt gaan. Heb jij inactieve zoekwoorden? Dan weet je nu hoe je hier mee aan de slag kunt gaan!




Optimalisatie tips Google Adwords

Geen opmerkingen:

Een reactie posten