dinsdag 1 juli 2014

3 praktische Google Adwords tips




Er is veel informatie beschikbaar over Google Adwords. Beginners kunnen hier weleens in verdwalen. Daarom is het de hoogste tijd dat we je drie praktische tips geven zodat jij zo optimaal mogelijk gebruik kunt maken van Google Adwords. De tips worden hier nader toegelicht zodat jij ze in de praktijk toe kunt passen.


Tip 1: Sitelinks
Je kunt het beste omschrijvingen gebruiken in je sitelinks. Dit wordt vaak over het hoofd gezien. Het is toch al een hele tijd beschikbaar, maar het wordt vergeten. Als je een omschrijving geeft aan je sitelinks krijg je de mogelijkheid om meer op te vallen. Je kunt je bezoekers hierdoor nog beter laten informeren over de pagina die achter de sitelink zit. Het advies wat we je kunnen geven is: maak gebruik van beide regels in de omschrijving


Tips 2: Aparte mobiele advertenties
Vrijwel iedereen heeft een mobiele telefoon en de beschikking over internet. Dit zorgt er voor dat mobiele advertenties niet meer weg te denken zijn in onze maatschappij. Je mobiele telefoon heb je vrijwel altijd aan staan en ook bij de hand. Als je een dienst of een product hebt welke hiervoor geschikt is, dan kun je mobiele advertenties schrijven. Het is van belang dat je je verplaatst in de mobiele (be)zoeker. Zij zijn vaak vlug en daarom is kort en bondig zijn van groot belang. Je moet ook het vakje ‘mobiel’ aanklikken binnen Google Adwords zodat het ook geactiveerd wordt. Je kunt hierbij ook je zichtbare url mobiel proof maken. Er moet dan een ‘m’ voor worden geplaatst.


Tip 3: Indicator voor je campagne
Je kunt de kwaliteitsscore als indicator gebruiken voor je campagne. Het is een van de (gratis) scripts die je toe kunt voegen aan je AdWords account. Het wordt ook wel het kwaliteitsscore script genoemd. De score van de kwaliteit van de campagnes wordt hierdoor automatisch bijgehouden. In je account zie je de kwaliteitsscore via het tekstballonnetje achter het zoekwoord. Je kunt ook een gemiddelde over de campagnes laten berekenen met dit script. Hierdoor wordt duidelijk welke groepen voor verbetering vatbaar zijn. Dit kun je dan aanpassen door bijvoorbeeld je advertentieteksten relevanter te maken. Alle scores worden dan gedownload in een tekstbestand (je kunt bijvoorbeeld aangeven op maandelijkse basis). Als het script is gedownload dan kun je naar je Adwords account naar de bulkbewerkingen en dan naar de scripts om je script te activeren.


Tot slot nog een paar extra tips…
De drie praktische tips kun je nu toepassen in de praktijk als je gebruik maakt van Google Adwords of als je hier gebruik van wilt maken. Maar we hebben nog een paar tips die je kunt overwegen:


  • Je kunt met of zonder banners altijd gebruik maken van Remarketing. Er zijn altijd bezoekers die een website verlaten zonder te converteren. Voor deze groep mensen kun je een remarketing campagne aanmaken. Het is eenvoudig en tevens ook doeltreffend. Er kan begonnen worden met tekstadvertenties en later kunnen hier ook banners aan toe worden gevoegd zodat het visueel aantrekkelijker en opvallender wordt gemaakt voor de bezoekers. Het advies om voor beide vormen wel aparte advertentiegroepen aan te maken, zo kun je de resultaten namelijk gescheiden houden.

  • Advertentieplanning kan worden ingezet, hierdoor krijg je namelijk meer controle over waar en wanneer de advertenties zichtbaar zijn. De campagne wordt op deze manier afgestemd op het gedrag van de doelgroep. Een keuze is om bijvoorbeeld advertenties in een bepaalde regio beter of vaker te vertonen door het bod aan te passen. Hierbij is het van belang dat je eerst een plaats toevoegt, dan kun je deze onder de instellingen selecteren en een bod aanpassing instellen. De bod aanpassing kan ook op uren van de dag of dagen van de week in worden gesteld.


3 praktische Google Adwords tips

Geen opmerkingen:

Een reactie posten