dinsdag 22 juli 2014

Google verwijdert foto’s van Google Authorship in zoekresultaten




Afgelopen week heeft Google aangekondigd dat het zal stoppen met het vertonen van foto’s van auteurs in de zoekresultaten. Nu heeft Google dus besloten om alle foto’s te verwijderen in de zoekresultaten, wat op het eerste gezicht natuurlijk een vreemde stap is. Waarom zou je het eerst promoten en daarna weer verwijderen?


Het is vreemd dat dit gebeurt omdat Google het authorship altijd heftig gepromoot heeft. Zo zien de zoekresultaten er niet alleen leuker uit, maar het zorgde ook voor een hogere doorklikpercentage. 


Dit was voor veel website-eigenaren een mooie beloning voor het implementeren. Doordat de foto’s nu verwijderd zijn in de zoekresultaten lijkt de beloning natuurlijk een stuk kleiner geworden, maar niet is wat het lijkt met Google en ze zullen hier ongetwijfeld nog plannen mee hebben.


Authorship blijft gewoon bestaan


Google heeft laten weten dat de authorship gewoon blijft bestaan en vooral wanneer je hier veel tijd en moeite in hebt gestoken is er nog niets aan de hand. Je zult echter wel minder kliks gaan verwachten op resultaten waar normaal wel die foto’s bijstonden. Maar waarom zou Google de foto’s dan weghalen?


De reden die Google geeft is gebruikerservaring. Sommige resultatenpagina’s leken meer op een soort Facebookpagina met al die foto’s. Google heeft zo zijn grillen wanneer het om haar eigen producten gaat, dus het is weer even afwachten wat er precies gaat gebeuren met de authorship.




Google verwijdert foto’s van Google Authorship in zoekresultaten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten