donderdag 31 juli 2014

Is content marketing succesvol?



Steeds meer mensen richten zich op content marketing. Voor veel online marketeers wordt het als iets heiligs beschouwd. Steeds meer bedrijven nemen content marketing dan ook op in de totale marketing strategie. Maar wat is het precies? En hoe zorg je er voor dat je succesvol wordt met content marketing?


Wat is content marketing?

Natuurlijk is het belangrijk om te weten wat content marketing is. Als je er mee wilt scoren moet je natuurlijk wel de basis ervan kennen. Het begrip content marketing is best wel breed. Het gaat namelijk om ‘het creëren en delen van waardevolle informatie’. Naar deze informatie is een (potentiële) klant op zoek. Door de content komt de klant bij je terecht en heb je de mogelijkheid om een band op te bouwen met de klant. De content moet goed zijn. Goede content is relevant, waardevol en informatief. Door middel van deze content kan je inspelen op de behoeften van de klant. Voorbeelden van content marketing zijn onder meer; een YouTube kanaal met video’s, een mobiele app, een blog op de website, social media accounts enzovoorts.

Met content marketing ben je niet direct aan het verkopen, maar je geeft een klant wel veel waarde en daar zal je wat voor terug krijgen. Bloggen is een goed voorbeeld van content marketing, je kunt er ook nog eens hoog mee scoren in Google.


Een succes worden met content marketing

Content marketing kan je dus erg veel waarde geven. Maar het is wel belangrijk dat je content er boven uitsteekt. Laat je expertise zien, laat zien dat je ook daadwerkelijk waardevolle kennis deelt. Daarbij zijn een aantal zaken van belang. Je moet je verplaatsen in je doelgroep. Waar zijn mijn (potentiële) klanten naar op zoek? Welke informatie hebben ze hun nodig? Met welke informatie kan ik hen van dienst zijn? Door in te spelen op deze vragen, kan je veel toegevoegde waarde hebben. Mensen zullen je bedrijf dan gaan herinneren en dat is natuurlijk wat je wilt. Mensen gaan dan je content delen en dat is het doel. Het wordt aangeraden bij vrienden en familie. Op een gratis manier komen andere mensen dus ook in contact met de content die je deelt.


Content marketing draait dus om het aanbieden van waardevolle informatie. Echter, er moet wel een ‘call-to-action’ in de content zitten. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een formulier. Door het formulier in te vullen kunnen mensen contact op te nemen. Dankzij content marketing kan je leads verzamelen!


De toekomst van content marketing

Content marketing wordt steeds populairder en de verwachting is dat het in de toekomst nog belangrijker gaat worden in de marketing voor bedrijven. Veel bedrijven schakelen over op het maken van waardevolle content en beperken bijvoorbeeld het budget op advertenties. Dat doen ze omdat het maken van goede content blijkt te scoren. Dankzij content marketing is het mogelijk om een unieke band met een doelgroep te creëren. In veel gevallen is dat helemaal gratis! Daarnaast straal je autoriteit uit. Je positioneert jezelf als een expert en dat is voor veel mensen waardevol. Het is aan te raden om direct te starten met content marketing.




Is content marketing succesvol?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten