woensdag 16 juli 2014

Hoe maak je een website betrouwbaarder?




Iedereen weet dat een betrouwbare website succesvoller is en wanneer je de juiste elementen in een website verwerkt kun je de conversiepercentage flink laten stijgen. In dit artikel zullen we je 5 concrete tips geven om je website betrouwbaarder te maken, maar nu eerst even wat cijfers.


Uit onderzoek is namelijk gebleken dat wanneer je bedrijf zes seconden de tijd heeft om een positieve indruk op bezoekers die je website voor het eerst bezoeken achter te laten. Bezoekers van een website zullen ongeveer 200 milliseconden lijken naar de kleuren, layout en drukte van de website en vervolgens bepalen of ze iets vinden of weg willen klikken. Dit wordt ook wel de ‚exposure-fase’ genoemd.


Bezoekers zullen dan gedurende minder dan 3 seconden de website scannen. Ze kijken dan vooral naar de inhoud, grammatica, spelling, voordelen en andere factoren die ze mogelijk interessant vinden. Daarna worden er nog eens 3 seconden gebruikt om interactief bezig te zijn met de website zoals video’s bekijken en op links klikken.


Dit hele proces duurt maar 6 seconden en hier zullen bezoekers een mening vormen over je website. Bezoekers zullen dan voor zichzelf besluiten of ze de website betrouwbaar vinden of niet. Hoe kun je mensen in deze korte tijd je bezoekers overtuigen dat je website betrouwbaar is?


1. Klantbeoordelingen


De klantbeoordelingen zijn waarschijnlijk het eerste waar je aan denkt dat je wilt laten zien dat je bedrijf betrouwbaar en dat is niet zonder reden natuurlijk. Authentieke klantbeoordeling die duidelijk aanwezig zijn op je website kunnen namelijk zeer krachtig zijn.


Reviews van echte mensen geven jouw potentiële klanten namelijk een goed beeld van klantervaringen en kunnen twijfelende mensen over de streep trekken. Betrouwbare tools zoals Trustpilot en Feedback Company bieden een makkelijke manier aan om reviews op je website te plaatsen.


2. Awards en certificeringen


Een andere belangrijke factor van betrouwbaarheid zijn awards en certificaten. Deze geven een sterk signaal af dat de organisatie gerespecteerd is en samenwerkt met betrouwbare partners. Bezoekers hebben meer vertrouwen en zullen hier ook sneller hun persoonlijke gegevens achterlaten. Denk dan bijvoorbeeld aan logo’s van betalingspartners, brancheverenigingen en webshop keurmerken zoals Thuiswinkel Waarborg.


3. Bedrijfsinformatie


Op je website je bedrijfsinformatie laten tonen zoals een vestigingsadres en een telefoonnummer is een goede manier om te laten zien dat er echte mensen achter je website zitten. De potentiële klanten vinden het zeer prettig om te weten dat ze iemand kunnen bereiken wanneer ze bijvoorbeeld problemen of vragen hebben over een dienst of product.


4. Design


Dit is een belangrijk element wat voor over het hoofd gezien wordt, omdat het vaak zo vanzelfsprekend lijkt. De eerste indruk is immers net zo belangrijk. Een overzichtelijke en professionele website heb je niet binnen 2 weken gebouwd. Gebruikersvriendelijkheid is heel erg belangrijk element hierin, besteedt hier dan ook veel aandacht aan.


5. Case studies


Om de interesse te wekken voor je diensten is door voorbeelden te geven wat jij al voor je klanten bereikt hebt. Dit kun je doen door case studies of behaalde resultaten te tonen op je website. Ze dienen als bewijs voor je klantbeoordelingen.




Hoe maak je een website betrouwbaarder?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten