donderdag 17 juli 2014

Waarom ‘hoog in Google’ niet belangrijk is




Wat waren jouw online doelstellingen van 2014 en heb je deze nu al behaald? We zijn nu op de helft van 2014, dus wat ga jij er nog aan doen om je doelstelling voor 2014 te realiseren? Voor veel mensen betekent hoog in Google het belangrijkste doel, maar wat zegt dit eigenlijk?


Veel mensen vinden het belangrijk om hoog in Google te scoren en vaak op bepaalde zoektermen. Het draait uiteindelijk allemaal om de extra bezoekers die naar je website getrokken worden via zoekwoorden. Maar moet dit jouw belangrijkste doel zijn? Hieronder vindt je een aantal doelen wat ook belangrijk kan zijn voor je website:


  • Als bezoekers interesse tonen door video’s te bekijken

  • Als bezoekers zich aanmelden voor je nieuwsbrief

  • Als bezoekers een offerte aanvragen of een bestelling doen

  • Dit kunnen we vertalen in concrete doelstellingen, bijvoorbeeld:

  • 5% van de bezoekers bekijkt video A gedurende ten minste 15 seconden

  • Ten minste 100 nieuwe aanmeldingen voor de nieuwsbrief

  • 3% van de bezoekers vraagt een offerte aan

  • Minimaal € 35.000,- omzet behalen met de webshop

Hoe concreter je doelstellingen zijn, hoe gerichter je naar de doelstellingen kunt werken en uiteindelijk ook je doelen gaan realiseren. Fixeer je daarom niet volledig om meer bezoekers, maar probeer de gebruikerservaring van je bezoekers te optimaliseren en het optimale uit je trouwe bezoekers te halen.




Waarom ‘hoog in Google’ niet belangrijk is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten