donderdag 28 augustus 2014

Facebook gaat waarde geven aan berichten

De zogenaamde click-bait-berichten zullen door Facebook worden aangepakt. Dit soort berichten hebben een misleidende titel en hebben daardoor de schijn dat ze populair zijn. Facebook zegt dat deze links succesvol waren omdat Facebook nog niet bijhield wat er gebeurde als iemand op een bericht op zijn of haar tijdlijn had geklikt. Uit onderzoek is gebleken dat 80% van de gebruikers op basis van een titel bepaalt of het artikel waardevol is en dus gaat lezen. Uitgevers spelen hier dankbaar op in, zij geven hun artikelen namelijk prikkelende titels mee.


Waarde bericht

Facebook gaat het bericht als populair aanduiden als gebruikers op zo’n bericht klikken. In de toekomst zal dit niet meer gebeuren meldt Facebook. Facebook zal namelijk gaan monitoren hoe lang het duurt voordat bezoekers weer terug komen naar Facebook, als ze op een link hebben geklikt. Wanneer dit zeer snel is, zal Facebook het bericht minder waarde geven. Ook zal Facebook meer rekening houden me de verhouding in likes en het aantal keer dat het bericht is gelezen. Facebook wil namelijk betrouwbaarder en nuttiger zijn voor de gebruikers. Inmiddels zijn de wijzigingen al doorgevoerd in het algoritme.




Facebook gaat waarde geven aan berichten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten