vrijdag 1 augustus 2014

Waarom je bezoekers centraal stellen belangrijk is



Bij online marketing draait het natuurlijk allemaal om door klanten gevonden te worden. Je bezoekers hebben namelijk door het web meer keuze dan ooit en meer keuze en meer tijd geeft bezoekers veel keuzestress. Daarom is het belangrijk om klanten aandacht te geven om zo beter gevonden te worden door klanten.


Op te vallen door aandacht te trekken is altijd de sterkste troef van traditionele marketing geweest. Dit is een troef die veelvuldig naar het web gekopieerd is en Google Adwords is eigenlijk de online variant van een advertentie in een krant. Maar wat dacht je van banners, pop-ups en sliders op homepages? Dit zijn allemaal aandachttrekkers.


Als je gevonden wordt hoort dan denk je meteen aan SEO en scoren in Google. Daarom zijn er nog veel bedrijven die denken dat je met scoren in Google het succes vanzelf komt, maar scoren in Google om alleen bovenaan te staan is eigenlijk ook een vorm van aandacht trekken.


Uiteraard heeft bovenaan staan in Google impact, want vooral mensen met weinig tijd kijken nauwelijks nog verder dan eerste pagina met zoekresultaten. Maar het door een zoeker gevonden resultaat is niet hetzelfde als ‘door een klant gevonden worden’. Aan die klik van de zoeker verdien je nog geen cent, dus niet te vroeg juichen.


Het echte ‘gevonden worden’ begint nu pas. De zoeker is nu je bezoeker geworden en die vraagt aandacht. Hij wil weten wie je bent en of je hebt wat hij zoekt. Daarvoor moet je weten wie je bezoeker is en waarvoor hij komt. En dit is je bezoeker centraal stellen. Je kunt de potentiële klant overtuigen om voor je te kiezen en dan zul je pas echt gevonden worden door een klant.


Keuzes maken is moeilijk en vermoeiend


Mogen kiezen staat dan in onze cultuur ook gelijk aan vrijheid, maar toch zet het kiezen ons juist vaak vast. Want wie zegt dat jouw keuze de juiste en beste is? In een samenleving waar succesvol zijn alles is, is het maken van de juiste keuze natuurlijk van levensbelang.


Het maken van keuzes is daarom moeilijk en vermoeiend en het geeft je keuzestress. Wat een bezoeker in de zoekbalk van Google tikt, zegt al erg veel over de keuze die hij wil maken. Geef daarom je bezoeker de aandacht en help je bezoeker. Je bezoekers centraal stellen is helder maken dat jij hebt wat ze zoeken en waarom de bezoekers het beste voor jou moeten kiezen.




Waarom je bezoekers centraal stellen belangrijk is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten