zondag 29 juni 2014

3 vragen voordat je met AdWords begint




Wil je graag meer adverteren voor een eigen bedrijf zodat je meer kunt verkopen of meer aanvragen binnen kunt halen? Dan wordt het tijd om te beginnen met Adwords. Adwords werkt eenvoudig, het is erg krachtig en een goed middel om je eigen bedrijf onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Het is wel van belang dat je het goed in gaat zetten. Om te ontdekken of dat Adwords iets voor jouw organisatie is, is het goed om jezelf drie vragen te stellen.


1. Is je doelgroep op zoek naar jou?
Als je gebruik wilt van Google AdWords dan weet je misschien al dat het één van de bekendste en meest gebruikte advertentieplatformen in de online marketing is. Het zou kunnen zijn dat jouw doelgroep jou online zoekt. Als het niet zo is, dan heeft Adwords niet zoveel zin. Aan de hand van Keyword Planner van Google kun je kijken op welke zoekwoorden mensen zoeken. Google geeft namelijk aan hoeveel keer per maand er op dat specifieke zoekwoord is gezocht. Het instellen van de targetting is ook van belang.


2. Verdien je je inzet terug?
Een grote stap heb je gezet als je voldoende perspectief ziet in de wijze waarop je doelgroep zoekt naar jouw product of dienst, maar dan ben je er nog niet. Er moet gekeken worden of dat de kosten die jij maakt door AdWords ook terug worden verdiend. Probeer een berekening te maken wat het je gaat kosten en dan krijg je hier meer zicht op.


3. Heb je voldoende tijd en budget voor de lange termijn?
Het is niet zo dat je eenmalig Adwords inzet. Je blijft hierdoor niet continu nieuwe bezoekers aantrekken. Er moet een campagne op worden gezet met een goede strategie. Als dat bekend is, dan begint het optimaliseren. Je krijgt een steeds beter beeld van het zoekgedrag van jouw doelgroep en hierdoor kun je je campagnes beter instellen. Maar hier heb je wel voldoende tijd en budget voor nodig.




3 vragen voordat je met AdWords begint

Geen opmerkingen:

Een reactie posten