maandag 16 juni 2014

KPN krijgt dwangsom van 3 ton

Het is bekend gemaakt dat KPN een dwangsom moet betalen van 300.000 euro aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Eind vorig jaar heeft KPN de opgelegde verplichting van ACM niet goed uitgevoerd. Er is eind vorig jaar door de toezichthouder bepaald dat KPN een groep zakelijke klanten de mogelijkheid moest bieden om het abonnement kosteloos te beëindigen. Het ging over klanten waarbij het abonnement door KPN was omgezet. Hierdoor zouden er andere voorwaarden gelden. AMC heeft aangegeven dat de wijziging niet aantoonbaar in het voordeel was van de klanten.


 


Informeren klanten


ACM heeft bekend gemaakt dat KPN de klanten wel heeft geïnformeerd over de mogelijkheid dat zij hun abonnement gratis op mochten zeggen, maar abonnees zouden belemmerd worden in de mogelijkheid als zij hier gebruik van zouden maken. Er zou hierbij onjuiste informatie worden verstrekt over de mogelijkheid om telefoonnummers mee te nemen nar een nieuwe aanbieder. De woordvoerder van KPN heeft bekend gemaakt dat zij kennis hebben genomen van het besluit van ACM. Het wordt bekeken en verder worden er geen details vrijgegeven. Hoe het er nu voor staat weten we nog niet, maar er zal zeker nog wat meer over worden gezegd want ACM laat het er niet bij zitten.



KPN krijgt dwangsom van 3 ton

Geen opmerkingen:

Een reactie posten