zondag 29 juni 2014

Wil jij je content netwerk van Adwords effectief inzetten?




Er zijn verschillende Adwords specialisten op de markt en zij krijgen wel eens de vraag: “Mijn advertentie is in totaal al 150.000 keer getoond maar ik heb maar drie kliks gekregen, hoe kan dat?” Hier kan heel eenvoudig een antwoord op worden gegeven, een advertentie wordt namelijk op het content netwerk van Google vertoond. Dit is het netwerk van alle webmasters die Google Adsense op hun website hebben geplaatst, dit zijn er erg veel. Op het moment dat je een campagne aanmaakt bij Adwords wordt automatisch het content netwerk ingeschakeld. De advertenties op het content netwerk hebben een laag doorklikpercentage. Dit kan verklaard worden omdat de advertenties vaak niet relevant genoeg zijn voor een website en hierbij zijn ze ook niet relevant om hier op te klikken.


 


Bepaling van Google


Je vraagt je dan misschien af hoe dat Google kan bepalen welke ads er getoond worden op welke websites. Google is continu bezig met het scannen van miljoenen pagina’s op het internet. Daarbij wordt er gekeken naar welke woorden er terugkomen op de verschillende pagina’s en dan wordt er bepaald wat het thema van een bepaalde website is. Aan de hand daarvan kijkt Google verder naar de zoekwoorden en naar de advertentieteksten. Deze worden dan geplaatst op websites die overeen komen met het thema van de Adwords campagne. Maar dit zorgt er niet altijd voor dat het gewenste resultaat wordt behaald.


 


Tips voor de site


Je kunt meer gerichte advertentiegroepen maken. Hierdoor verklein je de kans op niet relevante vertoningen. Je kunt ook negatieve zoekwoorden gebruiken. Deze kun je toevoegen en dan weet je zeker dat de websites die dergelijke woorden gebruiken geen onderdeel uitmaken van je content netwerk campagne. Het is ook van belang dat je niet relevante websites uitsluit en een positie targeting gaat gebruiken. Je kunt namelijk kiezen in welk advertentieblok de advertentie op een website vertoond moet worden.




Wil jij je content netwerk van Adwords effectief inzetten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten