woensdag 11 juni 2014

Bloggers kunnen helpen bij de groei van je webwinkel

Bloggers worden gezien als één van de belangrijkste beïnvloeders van het internet en dat is niet zo gek natuurlijk, omdat bloggers vaak een groot bereik hebben. Indien een populaire blogger bijvoorbeeld een positief artikel over jouw producten schrijft, dan kan dat voor een grote boost in omzet zorgen. Het is dan ook niet zo gek dat steeds meer webwinkel-eigenaren een soort alliantie aangaan met bloggers. Het is een vorm van reclame wat heel goedkoop kan zijn.


Wanneer zeg je nee en wanneer zeg je ja?


Steeds meer webwinkels worden door bloggers benaderd voor een samenwerking. Vooral als je trendy producten verkoopt, zul je vaker door bloggers benaderd worden. Toch is het verstandig om kritisch te blijven, want het kan je veel kosten. Maar dat is nog niet alles. Het kan in het slechtste geval zelfs je reputatie schaden. Dus tegen wie zeg je nu nee en tegen wie zeg je ja? Hieronder staan een aantal factoren die je beslissing kunnen beïnvloeden:


Bezoekers


Voordat je zaken doet met een blogger is het verstandig om te vragen hoeveel bezoekers het blog per maand heeft. Het is natuurlijk afhankelijk van de investering die je moet maken, maar het begint echt interessant te worden wanneer een blog 25.000 unieke bezoekers per maand ontvangt. Daarnaast is het ook verstandig om te kijken of de doelgroep van de blog ook jouw webwinkel aansluit.


Autoriteit van een blogger


Zo kan het zijn dat een blog of bepaalde blogger een enorme autoriteit heeft in jouw markt. Ook al zijn de bezoekersaantallen wellicht wat lager dan je dacht, het kan dan toch wel heel interessant zijn om een vermelding te hebben op zo’n blog. Zo kun je dan bijvoorbeeld op je webwinkel laten zien dat jouw webwinkel door de media genoemd is.


Wat de kosten van een gastblogger?


Dit hangt vaak af van de autoriteit en de blogger zelf. In sommige gevallen zul je maar een paar tientjes betalen en soms ben je honderden euro’s kwijt. Er zijn sommige bloggers waar je terecht kunt voor een blog, wanneer je een product als ruil aanbiedt voor bijvoorbeeld een review. 



Bloggers kunnen helpen bij de groei van je webwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten